ЭКСПЕРТ ГРУПП

WWW.AS9100.RU

SAE AS 9100 C / EN 9100:2009
Quality Management Systems – Requirements for Aviation, Space and Defense Organizations
Системы менеджмента качества – Требования для авиационных, космических и оборонных организаций

Requirements and Flow Down (7.4.1 b)
Section: 7.4.1 b Section Title: Supplier Performance Review
9100 C Clause Purchasing Process:  The organization shall:
periodically review supplier performance; the results of these reviews shall be used as a basis for establishing the level of controls to be implemented;
Generic Expectation Suppliers must be periodically reviewed and documented for levels of control needed in support of supplier performance relative to requirements.  Controls, such as inspection and oversight, must be implemented on each supplier based on individual performance.  A periodic review of the supply base shall be performed and documented to determine these controls.  Specific controls may be grouped in levels aligned with certain ranges of an established performance measurement process.
Product Type:
COTS/Standards

Raw Material

Build-to-Print 

Supplier Design
Specific Expectation Organization (Buyer) State any unique controls required by the organization for the supply chain, any unique performance measurement processes required, and any documentation and reporting requirements unique to the organization.
State any industry certifications or registration requirements required by the organization for the Seller's supply chain.
Supplier (Seller) Each type of supplier control is defined that explains the inspection, oversight, and/or surveillance actions required.
The controls required within each supplier performance rating range, or level, (if used) are listed.
The cycle for the periodic review is defined.
The review is documented that lists suppliers, the results of the review, and the level of control established for each supplier.
Documentation to demonstrate conformance to expectation (what the auditor would look for) Organization (Buyer) Contractual document for specific supply chain performance measurement processes and reporting requirements.
Supplier (Seller) The period of review for each supplier's performance.
Documentation of the review performed on each supplier for each review period.
The definition of each type of control that may be required.  For example, sample inspection adjustment, on-site oversight actions, industry registration requirements.
If used, the definition of the ranges of performance each supplier may be assigned in.  For example, the performance requirements for Red / Yellow / Green, Gold / Silver / Bronze, or other performance range categories.
Examples (Best Practices) Organization (Buyer) Existence of a standard clause explaining unique requirements for the Seller's supplier performance measurement and review, documentation, and reporting processes.
Supplier (Seller) All suppliers are listed on a register.
Each supplier on the register has a defined performance measurement technique defined.
Each supplier on the register includes the results of the latest performance measurement and when the measurement was performed.
Each supplier on the register has the level of control identified.
If controls are grouped in performance ranges, the process describes the type of controls for each grouping.

К оглавлению


Источник: Supply Chain Management Handbook (SCMH)

The SCMH is provided by the IAQG to assist with the advancement of quality practices. The use of the SCMH is entirely voluntary, and its applicability and suitability for any particular use, is the sole responsibility of the user. IAQG maintains intellectual property rights to the SCMH material.

Руководство по управлению цепочкой поставки выпущено IAQG для оказания практической помощи по улучшению качества. Использование Руководства является полностью добровольным. Принятие решение о его применимости и пригодности для любого практического использования остается на исключительной ответственностью пользователя. IAQG сохраняет права на интеллектуальную собственность материалов, представленных в Руководстве по управлению цепочкой поставки.

Руководство по управлению цепочкой поставки

Раздел 2: РАБОТА С КОНТРАКТОМ
(Requirements and Flow Down)

7.2.1 a - Требования к поставке и деятельности после поставки
7.2.1 b - Требования, не определенные потребителем
7.2.1. c,d - Законодательные и другие обязательные требования
7.2.2 §1 - Анализ требований, относящихся к продукции
7.2.2 a - Анализ требований, которые были определены
7.2.2 b - Изменение ранее сформулированных требований
7.2.2 c - Способность выполнить требования
7.2.2 d - Специальные требования
7.2.2 e - Оценка риска
7.2.2 §2 - Записи об анализе
7.2.2 §3 - Недокументированные требования
7.2.2 §4 - Изменения требований
7.2.3 a,b,c - Связь с потребителем
7.4.1 - Процесс закупок
7.4.1 a - Реестр одобренных поставщиков
7.4.1 b - Периодический анализ деятельности поставщика
7.4.1 c - Невыполнение требований
7.4.1 d - Специальные процессы, одобренные заказчиком
7.4.1 e - Присвоение поставщику статуса утверждения
7.4.1 f - Риск при выборе поставщиков
7.4.2 a - Требования к одобрению
7.4.2 b - Требования к персоналу
7.4.2 c - Требования к СМК
7.4.2 d - Требования к техническим данным
7.4.2 e - Требования к приемке
7.4.2 f - Требования к образцам для испытаний
7.4.2 g - Требования по несоответствующей продукции
7.4.2 h - Требования к хранению записей
7.4.2 i - Требования к правам доступа
7.4.2 j - Передача требований по цепочке
 
Яндекс.Метрика
© 2011 Эксперт Групп: Info@AS9100.ru
ООО "Эксперт Групп"
 

© 2011 Эксперт Групп: Info@AS9100.ru